Een bijzonder verkoopseizoen voor de boeg
Niet alleen voor de telers maar ook voor de verkopers van Waterman Onions is het een uitdagend seizoen . “Ons motto is en blijft dat we uien zoeken bij de klant en niet andersom”, zegt Henri Hendrikse. “Maar het is dit jaar wel een grotere uitdaging dan andere jaren.” Hendrikse en zijn collega-verkopers onderhouden met veel van de klanten vrijwel jaarrond contact en dat maakt het wel iets makkelijker om uit te leggen wat er momenteel gaande is. “Net zoals wij via onze inkopers permanent op de hoogte zijn van de actualiteit in het veld houden we onze klanten ook zo goed mogelijk op de hoogte hoe grofte en kwaliteit zich ontwikkelen. Op die manier kweek je begrip. In dit soort situaties heb je dan echt profijt van je langdurige klantrelaties. Want we kunnen in een seizoen als dit gewoon niet alle wensen qua grofte inwilligen.” Indirect krijgen de verkopers van Waterman Onions ook te maken met de klanten van de klant. “Onze primaire afnemer is op de hoogte van de situatie maar we ondersteunen ze ook weer in de uitleg naar hun klanten. Bijvoorbeeld aan retailers of verwerkers. Ook dat hoort bij een goede relatie.”
Kortom, het wordt een bijzonder verkoopseizoen voor Waterman Onions bv maar Hendrikse ziet het positief in. “We hebben goed in beeld wat de wensen van onze afnemers zijn en we hebben bewust variatie aangebracht in ons klantenbestand zodat we voor alle maten en kwaliteiten een passende afnemer hebben.”