Faiafood innoveert met uien, knoflook en gember
Onder de naam Faiafood hebben Waterman Onions, Roussel Onions, Sawari Fresh International en Biesheuvel Knoflook aangekondigd een vergaande samenwerking aan te gaan voor het ontwikkelen van innovatieve, verrassend-smakelijke foodconcepten op basis van verse uien, gember en knoflook.
Deelnemers in het Taste Innovation consortium zijn Waterman Onions uit Emmeloord, Roussel Onions uit België (specialist in verwerkte uien), Sawari Fresh International uit Barendrecht en de Noord-Hollandse Biesheuvel Knoflook. Het consortium introduceert haar producten komende week op Fruit Attraction in Madrid.
“Traceerbare en transparante productiebronnen”
Volgens Erik Waterman maakt de gecombineerde innovatiekracht van het consortium het mogelijk vernieuwende concepten te ontwikkelen waarin gezondheid, vitaliteit en smaak de consument steeds meer zal inspireren avontuurlijk te koken. Waterman: “Onze focus op kwaliteit en klanttevredenheid maakt het mogelijk de commerciële verwachtingen van klanten, en de smaakverwachtingen van de consument te overtreffen. Omdat wij onze klanten, met namen vooruitstrevende retailers en foodservice-ondernemingen direct met de productiebron koppelen is traceerbaarheid en transparantie een gegeven. Ook ondersteunen we het maximaliseren van de winstgevendheid en marktaandeel van onze klanten door te bouwen aan de nieuwste foodtrends”.
“De kracht van duurzaamheid”
Charlotte Roussel van de gelijknamige onderneming zegt dat Faiafood samen met ketenpartners een significante en meetbare bijdragen wil leveren aan duurzaamheid. “Wij gaan vooral focussen op duurzame verpakkingen, zero waste, klimaat neutrale productiefaciliteiten, het hanteren van strenge eisen op het gebied van voedselveiligheid, en sociale projecten dicht bij de bron. Ieder onderneming heeft wel specifieke krachten in verschillende aspecten en van duurzaamheid. Ik verwacht dat wij in de samenwerking bijzondere duurzaamheid doelstellingen gaan realiseren”.
“Onmisbare smaakmakers”
Arie Havelaar en Sander Kleinjan van Sawari Fresh International zijn al jaren bezig met het mainstream maken van gember en knoflook. Havelaar: “Wij zijn overtuigd dat onze nieuwe producten zich snel gaan manifesteren als onmisbare smaakmakers in de internationale keuken. Vooral de moderne (jonge) consument kookt ‘over de grenzen heen’, en wij zien een duidelijke toename in culinair-spannende kookbehoeften”.
“Met Faiafood creëren wij een volledig nieuwe productcategorie”
Arjan Biesheuvel is een van de grootste telers van verse knoflook van Nederlands bodem. Biesheuvel zegt dat de populariteit van verse knoflook drastisch heeft toegenomen, mede door het unieke smaakprofiel. “Wij leveren al jaren verse knoflook alsook een assortiment verwerkte producten op basis van verse knoflook aan speciaalzaken, de verwerkende industrie, de retail en direct naar de consument. Door de samenwerking ontstaat er direct mogelijkheden om onze smaakproducten door te ontwikkelen. In principe creëren wij een volledige nieuwe productcategorie voor de retail”.
Voor meer informatie:
M: 0654 906 742